Dan Browni faktid.

kuna maailma on vallutanud taaskord Harry Potteri lummus, siis otsustasin lugeda ka raamatut, mis on nii paljude meeli köitnud. ja lisaks on "Da Vinci kood" küll vist esimene raamat, mida ma olen hakanud alles pärast filmi vaatamist lugema. et veidi põnevust lisada, siis otsustasin katsetada mõningaid seal esitatud fakte, mida saab kodus järele testida:
1. "Taimede, loomade ning isegi inimeste mõõtmetes ilmneb lausa üleloomuliku täpsusega suhe 1,618:1."
Ülesanne: mõõtke oma pikkus pealaest jalatallani. Siis jagage see oma naba kõrgusega põrandast. Mõõtke õla ja sõrmeotste vahemaa ning jagage see kaugusega küünarnukist sõrmeotsteni. Puusa kõrgus põrandast jagage põlve kõrgusega põrandast. Sõrmeliigesed, varbad, selgroolülid. Kõikide jagatis peaks tulema fii (1,618). minu tulemused:
* täispikkus / naba kõrgus = 1,7
* käepikkus / küünarnuki kaugus = 1,622
* jalapikkus / põlvekõrgus = 1,76
* nimetissõrme pikkus / keskmise lüli pikkus tipuni = 1,6
* suure varba pikkus / keskmise lüli pikkus tipuni = 1,71
kindlasti ei ole mu mõõtmistulemused väga täpsed ja sellest tulenevalt võivad olla mõned numbrilised erinevused. kuigi kõik saadud jagatised jäid fii kanti, siis ikkagi ei saa öelda, et ma olen raamatut tsiteerides "taevase proportsiooni kõndiv näide".
------------------------------------------------------------------------------
2. "Kord kirjutas ta sõna "planets" ja ütles Sophie'le, et samadest tähtedest saab moodustada veel kuuskümmend kaks eri pikkusega ingliskeelset sõna." 1. Ale 2. Ant 3. Ape 4. Apt 5. Aspen 6. East 7. Eat 8. Lane 9. Lap 10. Lapse 11. Last 12. Late 13. Lean 14. Leap 15. Let 16. Nap 17. Nape 18. Neat 19. Nest 20. Net 21. Pal 22. Pale 23. Pan 24. Pane 25. Panel 26. Pant 27. Pants 28. Pat 29. Pea 30. Peal 31. Peat 32. Pelt 33. Pen 34. Penal 35. Pest 36. Pet 37. Petal 38. Plan 39. Plane 40. Plant 41. Plate 42. Plea 43. Pleat 44. Sale 45. Salt 46. Sane 47. Sap 48. Sea 49. Seal 50. Seat 51. Set 52. Slant 53. Slap 54. Slate 55. Slip 56. Slit 57. Span 58. Spate 59. Stale 60. Staple 61. Steal 62. Step 63. Tale 64. Tan 65. Tap 66. Tape 67. Tea 68. Ten
Lisaks jätsin ma loetelust välja võimalikud tegusõnade mineviku vormid (N: ate, sent, slept, spat, sat, spelt, spent), ees- ja sidesõnad (N: at, an, as) ning mitmused. seega, midagi on ikka mäda.
--------------------------------------------------------------------------------
jätkub...(kohe kui ma olen edasi lugedes midagi uut leidnud)
--------------------------------------------------------------------------------
5.august 2007: midagi testimisväärset rohkem raamatus ei leidunud. raamat ise oli köitev lugemine isegi siis, kui film nähtud. kuigi viimast nägin ma umbes pool aastat või rohkem veel tagasi, tundus mulle, et kõik ei klappinud teose tegevustega. hakkasin mõtlema sellele, et mis autor on tahtnud saavutada selle teosega. vaevalt, et see paneb kellegi usu kahtluse alla, sest need, kes usuvad tõeliselt, ei lase ennast ka kõigutada. kui seda oleks püütud saavutada, oleks pidanud ehk kirjutama kokku teadusliku, faktidel põhineva teose. aga võib-olla oli loo jutustamine omamoodi vaste piiblile. minul tekkis vaid tahtmine teada rohkem krüptoloogiast, mis annaks võimaluse paljude muude asjade, peale religiooni ajaloo, lahti mõtestamiseks. ma arvan, et üks lause, mida ma kuskilt lugesin on peaaegu ideaalne selle teose kokku võtmiseks (sest ma ei oska määrata, kas usu puhul tehtud "ajupesu" erineb oluliselt mõne muu nähtuse puhul tehtust) - "Da Vinci Code is just a book" Kuigi ka siinkohal tuleb teha väikene mööndus. Mina kui (ma ei tahaks öelda "feminist", aga midagi sinnapoole) imetlen, et selle raamatuga on sugude vahelisi erinevusi üritatud lihvida. Ja mitte sellega, et naine peaks olema kellestki tugevam vaid sellega, et naisi tuleks austada (lisaks sellele, et nad seda oma olemasoluga nagunii väärivad), sest neist on kogu inimsugu alguse saanud?

Kommentaarid