jutustamine.

Tänasel koolitusel taipasin, kui väga ma armastan, et keegi lugusid jutustab. Elust, muinasjutte, muistendeid - ükskõik, mida! Ma ahmisin neid pärani silmi endasse, täielikult kaasa elades, nagu väikesed jütsid kevadistel Pärimuspäevadel. See on äraütlemata ilus, kuidas inimene suudab panna oma loole nii kaasa elama, et sa tunnetad iga emotsiooni ja rõõmustad just siis, kui tema oma jutustamises sulle selle koha tekitab. Õnneks olen ma üks õnnelik laps, sest minu elus on jutustamist kõvasti jätkunud. Mitte ainult pärimise peale, vaid (vana)emad ja (vana)isad on oskuslikult neile ise koha leidnud suhtluses. See võikski olla nii ju kõigi jaoks. Kui sa kuuled lugu ja sa sellesse usud, selles hetkeks ellu ärkad, siis on kõik palju ilusam - siis sa suudad ka ise unistada, lugusid luua. Mul on hea meel, et mul on olnud ka õpetajaid, kes on osanud jutustamise väärtust hinnata. Kaunites tegime ükskord Ellega näitlemistunni asemel õdusa juturingi küünlavalgel. See oli üks vahvamaid asju ja alles täna tabasin ma end mõttelt, et kas ta tekitas selle hetke teadlikult? Kas ta nägi, et meil on lisaks teiste lugude jutustamisele (näidendi tekstile) vaja rääkida ka enda omi? Ja sel suvel kohtasin ma üht vahvat poissi, Jakobit, kes oma kõigest üheksale eluaastale teadis rääkida rohkem lugusid, kui mina oma elus olen kuulnud. (See lause küll oma loogikalt on vale, sest kõik tema räägitud lood on nüüd ju ka minule teada.) Imeline oli aga see, millise kirega ta neid jutustas! Aga suure jutustamise peale panen siia ka ühe mõnusa retsepti suitsukanapirukast, mida nüüdseks erinevate täidisevariantidega proovitud. Sest üks hea amps sobib juttude kõrvale imehästi!

 
1 kg lehttainast
2 suurt suitsukanakoiba
1 punane paprika
200 g Créme Bonjour (küüslaugu)toorjuustu
1 dl riivjuustu
1 spl värsket hakitud tüümiani
määrimiseks muna

Rulli tainas piklikuks tükiks. Haki kanaliha ja paprika. Sega juurde toor- ja riivjuust ning hakitud tüümian. Määri segu tainale ja keera tihedalt rulli. Pintselda munaga ja küpseta 200 kraadises ahjus 25 minutit.

* Minu kõige lemmikum oli esmaspäevane pirukas suitsukana, ananassi ja porruga.
* Suitsukanakoibade asemel olen kasutanud rinnatükke ja enda marineeritud kana.
* Retsept siit.

Kommentaarid

Postita kommentaar