kui magus tähendab väga magusat.

Kui jätta välja selle aasta vabariigi aastapäeva tort, on Atsi tellimusel tema sünnipäevaks valminu kõige magusam kook, mida olen maitsnud. Hea, kuid taluvuse viimane piir :)

Üleküpsetatud jäätisekook marjadega
Põhi:
1 valmis biskviitpõhi (või piparkoogid, keeksiviilud)

Täidis:
1 l vaniljejäätist
3 dl marju

Kate:
4 munavalget
1,5 dl suhkrut
näpuotsatäis soola

Vahusta munavalged soolaga kõvaks vahuks (umbes 5 minutit). Lisa vahustamist jätkates vähehaaval suhkur. Seejärel nirista soovi korral hulka sidrunimahl. Vaht peab olema tihke, läikiv ja kohev. Tõsta biskviittainas ahjuvormi põhja, laota peale marjad. Lõika jäätis viiludeks ja tõsta marjadele (osa jäätist võib üle jääda). Laota peale munavalgevaht nii, et ei jääks ühtki pilu, kust soojus jäätisele ligi pääseks. Vormi lusikaga kauneid kõrgemaid tippe. Küpseta 225-kraadises ahjus mõned minutid, kuni munavalgekattes tipud saavad kauni kuldpruuni värvi. Serveeri kohe.

* Mina kasutasin külmutatud marjade asemel kompotikirsse, mille vedelikuga eelnevalt veidi biskviiti immutasin.
* Retsept siit.

Kommentaarid

  1. Selle koogi peab vist korraga ära sööma? sulab ära teine muidu...

    VastaKustuta
  2. tõsi! selleks ongi hea kasutada sünnipäevalisi :)

    VastaKustuta
  3. oot, kas ma lugesin ikka õigesti, et kasutasid kirsse :P

    VastaKustuta
  4. oi, Kairit, kas ma tõesti unustasin mainida, kui väga ma armastan KOMPOTIkirsse? :)

    VastaKustuta
  5. midagi tegelikult siiski meenub küll, kui aus olla :)

    VastaKustuta

Postita kommentaar