tee ise: särgist kingakott

Kuskil mu sees istub üks reisipisik, mis annab iga päevaga aina enam märku, et peaks koti pakkima ja minema. Oh, ma igatsen seda tunnet nii väga! Ootusärevus, planeerimine, uued maitsed, seiklemine... Ja need, kes siin pikaajalisemad lugejad on, teavad, et mitte alati pole mu reisid kõige libedamalt kulgenud. Ometi ei muudaks ma neis tagasi vaadates midagi. Ju on igat katsumust ja pettumust olnud vaja selleks, et taibata, mis on tegelikult oluline. Et suuta näha sügavamale ümbritsevast ilust.


Kuna unistamine täidab meeli ainult hetkeliselt, siis lubasin endale sel aastal ühe eesmärgina reisida. Liiga pikaks on veninud paus rännakute vahel (ja vahepealsed kodusisustuse ostud Soomes ei lähe arvesse). Lisaks on Mirt juba piisavalt suur, et teha mõni eemalolek kaasa.
Kui ma kunagi tegin peas nimekirju ja edetabeleid oma unistuste sihtpunktidest, siis mõtlesin sel aastal veidi tagasihoidlikumalt. Tahaks lihtsalt reisida - ükskõik, kuhu!


Suurest reisituhinast sündis ka taaskasutusidee teha vanast särgist kingakotid. Mulle meeldib reisiks valmistumine ja pakkimine (mitte segi ajada naastes koti lahtipakkimisega), kuid mind on alati häirinud jalanõude kilekottidesse toppimine. See rikub kogu vaatepildi ära. Seepärast otsustasin anda ühele vanale plekilisele pluusile uue võimaluse.


Kui on võimalik valida, millisest pluusist teha, siis soovitan võtta võimalikult õhukese - nii tekib kotile vähem lisakilosid. Esiteks tuleb siis lõigata särgist välja kandiline tükk (kaks poolt koos). Kui tükk on piisavalt lai, ja enamikel juhtudel ta on, siis see veel omakorda keskelt pooleks. Nii tekib kahe koti toorik. Oluline on hilisema nööri panemise jaoks lõigata tükid nii, et särgi küljeõmblus jääks koti ühe ääre õmbluseks. Seejärel tuleb traageldada koti teine külg ja põhi. Särgi alumine äär jääb kotisuuks.


Edasi tuleb õmmelda kokku kaks traageldatud külge ning kott ongi sisuliselt valmis. Kuna särgi alumine serv jäi kotisuuks, siis tuleb teha selle sisse väikesed täkked paela ajamiseks.


Paela otsa panin ma nööbi, mille abil on ülimalt mugav ja lihtne kotisuud avada ning sulgeda.
Tegu on ilmselt ühe lihtsama asjaga, mida teha, kuid minu reisimine on pärast nende valmimist kindlasti palju ilusam! Ja senikaua saab Mirt neid kasutada mänguasjade sorteerimiseks.


Aga nüüd plaane tegema! Kui kellelgi jäi märkamata, siis märkmiku üheks lisaleheks oli ka reisiplaan, mille saab allalaadida SIIT. Ning suures tuhinas tekitasin lisalehe ka siin kajastust leidnud reisidest. Kellel mõtteid puudu, piiluge reisikirjade alla.


Kommentaarid

  1. ümbermaailmareis. vahepeatus: viljandi.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Hea mõte! Nii saab ju lausa valida edasiliikumise kiirust ja reisi kogupikkust :)

      Kustuta
    2. jeps. see mõte, et olengi ümbermaailmareisil vahepeatusega viljandi, lahendas minu jaoks terve suure tüki olemise küsimusest :)

      Kustuta

Postita kommentaar