emadepäev: vanade fotode taaslavastused

Emadepäevaga on mõneti nii kui sõbrapäevagagi - kalleid ja olulisi inimesi võiksime ju meeles pidada terve aasta vältel ja mitte ainult kindlal päeval. Ometi on esimene neist kuidagi rohkem südamesse pugenud ning leiab tähistamist ka meie peres. Sel päeval leiab üle Eesti aset palju kontserte ja muus vormis etteasteid, mis ju ühest küljest on tore, et avalikult emadust väärtustatakse ning emadele tänulikud ollakse. Samas on mulle palju armsam veeta see päev oma ema, vanaema ning ülejäänud perega koduses õhkkonnas. Ilmselt on asi ka selles, et minu meelest on just emad kodu südameks oma alatise kohaloleku, toidulõhnade tekitamise, askeldamise ning hoolimisega.


Emadepäev on meil üsna uudne nähtus oma peaaegu 100-aastase ajalooga ja nii on teada algusaegadest mõned kombed, mis mulle tundusid lugedes koheselt sellised, mida võiks tänaseni teha. Emadele laulmine võib tunduda esiti hirmutav, kuid samas on nemad ju meile ja meiega küllalt laulnud. Ehk tasuks siiski järele proovida, sest kõigile teada lugude laulmine on liitev ja liigutav.


Teine, mida oleks tore au sees hoida, on metsalillede kinkimine. Kuigi ilus on osta poest pastelsetes toonides või kevadvärvides lõikelilli, on metsast nende korjamine kindlasti isiklikum. Lisaks eristas see 30ndatel emadepäeva teistest pühadest, mil kingiti peamiselt kultuurtaimi. Ma olen ka varem kirjutanud traditsioonidest, mis nagu Antoine de Saint-Exupéry on öelnud, muudavad ühe päeva teistest päevadest erinevaks, ühe tunni teistsuguseks kui kõik teised tunnid. Seega, ma ei tea, kuidas teiega, aga ma vist püüan selle metsalillede asja küll tavaks kujundada.


Lilledele lisaks aga tahaks ju ema kuidagi veel üllatada, kas pole!? Mõtlesin, et emadepäeva lähenedes panen siia üles paar mõtet, mida kerge vaevaga teostada. Nagu postituse visuaalne külg juba reetnud on, siis meie lähenesime vennaga eelmisel aastal pildiliselt. Kui vanematega enam koos ei ela, siis on fotod heaks meenutuseks sellest, kui kiiresti aeg lendab - ei lase unustada alles-nad-olid-nii-väikesed-aega ning seda, milliste totrustega suurena tegeletakse.


Meie valisime vanade fotode taaslavastamiseks välja ligikaudu tosin pilti ning üritasime need käepäraste vahenditega ühel nädalavahetusel teostada. Me ei taotlenud täielikku ehedust (piltide toimumiskohtadesse polnud meil võimalik minna, täitsa samasuguseid riideid samuti ei leidnud ning abivahendid olid tinglikud - mänguautot asendas näiteks edukalt murutraktor jne). Kuna fotode tegemise hetkel vaatasime "eeskuju"-pilte mobiilist, siis võis tihti juhtuda ka, et näod keerasime peegelpildis ning ei väljendanud emotsioone üks ühele. Samas arvas mu vend, et tema sai õige näo ette manamisega väga hästi hakkama, sest ma olevat välja valinud ainult sellised jäädvustused, kus tema vegeteerib.


Kui kunagi sellist asja uuesti teha (ja miks mitte kahekümne aasta möödudes korrata), siis võiks ilmselt just riietuse ja abivahendite osas veidi rohkem ette valmistada. Aga mis kõige tähtsam, kõikide nende lavastuste tegemine oli siiski ääretult lõbus ning pakkus palju nalja ka kingituse üleandmisel. Siinkohal tahaksingi tänada oma venda, kes otsustas oma kriitikameelest hetkeks loobuda ning lubas mul teiega neid pilte jagada - aitäh, Märten!

Kommentaarid

  1. Mis sa sööd, et sa niiiii äge oled?

    VastaKustuta
  2. Ma tegin samuti eelmine aasta ämmale sellised pildid emadepäevaks. St kamandasin mehe ja ta venna piltidele. Jubevahva seeria sai :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma olen ka nii rahul sellega, sest kogu protsess oli väga lõbus. Ma mõtlen, et tegelikult on see ka tegevusena tore uuesti ette võtta - iga pereliige võtab mõne lemmikpildi mõnele tähtpäevale kaasa ning siis ühiselt püütakse tabada sarnane hetk uuesti lindile/kaardile.

      Kustuta
  3. Fantastiline :) Ideena olen seda fotode taaslavastamist küll kuulnud, aga siiski on iga kord ainulaadne ja südantsoojendav. Õnnelik ema!!!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh! Ja tõesti on neid pilte alati tore vaadata, ka siis, kui neil täitsa võõrad inimesed :)

      Kustuta
  4. Niii tore mõte ja väga hea teostus (eriti näoilmed ;))!! Peab ise ka ikka selle üks kord ette võtma :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Hahaaa, aitäh! Kindlasti tasub proovida ka :)

      Kustuta

Postita kommentaar