tee ise: sõelast tahvelhoidja

Kui nüüd täitsa aus olla, siis aeg-ajalt juhtub, et ma võin ka pisut valetada. Või õigemini jätta lihtsalt tõe rääkimata. Peamiselt ikka seepärast, et vältida asjatut põrinat ja kahtluse alla seadmist. Et kõiges aga paremat selgust saada, tuleb minna ligi aastajagu ajas tagasi, mil me valmistusime oma eelmisest kodust välja kolima. Et mina olin seal elanud 18 ning Atsiga koos 11 aastat (eks me ole juba üpris eakad ka!), siis oli meil kogunenud ikka omajagu kraami. Sel hetkel polnud selge, kuhu täpselt edasi kolime ning nii pidin tegema raske südamega korduvalt keerulisi otsuseid teemal "Mida võtta, mida jätta". Ja ma parem ei hakka siinkohal luiskama, et paar korda oli ikka mõnest asjast ääretult kurb loobuda.


Aga siis ma nägin ühe pakkimise keskel köögi alumises ilmatusuures sahtlis, kuhu oli ajajooksul kogunenud ikka igasugust kraami, ühte õnnetut sõela. Kuigi käepide ja raamistik olid tal korralikud, siis tänu äärest rebenenud traadistikule (ma tõesti ei tea, kuidas seda asja nimetada!) ei olnud tast köögis enam abilist. Normaalne mõistus käsiks sellises olukorras asja ära visata, aga minu oma ütles mulle, et küll mahub! Peas hakkas ringlema juba idee ning nii ma selle sõela ühe kasti põhja toppisin (teadmisega, et köögiasjad pakin nagunii mina lahti ning nii on võimalik sellise lolluse kaasa vedamist varjata).


Täna otsustasin selle viimaks siiski lagedale tuua, sest teadagi tunduvad asjad eemalt vaadates koomilised ning sõela olemasolu pole siiani meie elupinda oluliselt vähendanud. (Küll teeb seda aga ülejäänud kaasa tassitud meisterduskraam.) Aga enne sõela näitamist oli mul vaja see kindlasti tahvelhoidjaks teha, sest varjamist peab ikka kuidagi õigustada suutma!


Vaja läheb: vana sõela, korki (minul pärit vana tahvli küljest), kangast, liimi, näpitsaid, kääre, lõnga (või kangariba või kangasteipi), peenikest ja teravat eset (nt metallist küüneviili, joonlauda vms), haamrit, knopkasid.


Alustuseks tuleb eemaldada sõelalt traadistik. Suurema osa saab kätte lõigates, kinnituskohad aga siis, kui painutada rõnga ühenduskohta näpitsatega lahti. Seda on vaja ka teha hilisema sisu kinnitamise pärast. Edasi joonista korgist välja sõela järgi sobiv kuju, mis võiks olla natukene väiksem kui rõnga enda läbimõõt. Seejärel lõika kummagi korgipoole katmiseks sama kuju välja ka kangast. Jälgi, et kangas oleks umbes pool cm suurem kui kork, nii saab hiljem ilusama lõpptulemuse.


Kata korgi mõlemad pooled liimiga ning kleebi sinna peale kangas. Edasi suru valminu rõnga keskele. Kui tundub, et kork ei taha mõnest kohast vahele mahtuda, võid lõigata vastavalt väiksemaks. Kuna tõenäoliselt on selleks hetkeks sul äärtele jäänud palistamata kangas, siis peida see mõne terava ja peene esemega rõnga alla (st vahele). Et tagumine pool jääks samuti eeskujulikum, siis võid seejärel haamerdada algselt väljakeeratud servad siledamaks. Sellisel viisil kinnitub tagumine pool ka kohati korgi sisse ning seetõttu peaks hiljem vaatama, et see esimest külge pole paigast nihutanud.


Enamikel käepidemega sõeladel peaks olema teises ääres ka kaks konksu. Painuta need näpitsatega endale sobiva kaarsusega nii, et sinna saaks hiljem kõikvõimalikke asju riputada. Viimaks võid katta käepideme kas mõne kangariba, paela, lõnga või muu sellisega. Mina lisasin kohati alla ka tavalist pulgaliimi, et lõng paremini paigal püsiks. Ja siis pole enam muud välja mõelda, kui et kas soovid kasutada tahvelhoidjat ehete jaoks või hoopis võtmenagi ja teatetahvlina ning lisada vajalikul arvul knopkasid.


Tundub, et minu katkise sõela kaasa toomine läks asja ette. Ikka peab enda sisetunnet usaldama ning leppima sellega, et pereliikmed sind vahel tarbetu kraami alles hoidmise pärast pisut sõgedaks peavad. Lõppude lõpuks on ikkagi kõik rahul, et kodu kaunim ning raha säästetud saab!

Milliseid pealtnäha kasutuid asju te alles olete hoidnud, sest no äkki kunagi läheb vaja?



Kommentaarid

  1. Lahe idee!
    Ma olen koooohutav asjade alles hoidja! Sest noh, äkki läheb tarvis, eksole! Vahel ma ikka sorteerin neid asju ja viskan minema, kuna pole vaja läinud! Aga Murphy seadus ütleb, et just siis möne aja pärast seda vaja ongi.

    Lätlastel on eestlaste kohta sellekohane anekdoot isegi olemas:)

    Eestlane läheb hobusega mööda teed ja näeb tee ääres maas hunnikut s... Viskab selle vankri peale, sest "äkki läheb tarvis!" Aasta aega hiljem läheb vanamees samast kohast läbi, viskab hunniku maha tagasi ja lausub "Näe, ei läinudki tarvis!"

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ja hetkel on mul köige rohkem alles hoitud pisikesi kangatükikesi, sest "äkki ma õmblen neist veel midagi" :) Tegelikult tean, et mul pole selleks aega, aga minema ka ei raatsi visata. :)

      Kustuta
    2. Aitäh, Lehti! See Murphy seadus peab tõepoolest alati paika :) Mul on endal ka igasuguseid kanga-, paberi- ja vilditükikesi kogunenud ja vahel olen nende rohkuse tõttu sunnitud lausa eriprojekte välja mõtlema. Kolides siiski osast kuhjast loobusin ning kaasa võtsin vaid kõige lemmikumad. Aga see ei tähenda, et ma uues kodus uute asjade kogumist ei jätkaks (või no õigemini need kogunevad iseenesest) :)

      Ja see anekdoot on vägagi tabav!

      Kustuta
  2. Appi kui lahe projekt! Ma lugesin kohe terve õpetuse otsast otsani läbi, mida ma teen haruharva, mis siis, et mul sellist sõelagi ei leidu, mida niiviisi ümber teha. Aga mõte on lihtsalt nii kihvt!

    Mis puutub asjade kogumisse, siis ma ei tea isegi kust alustada. Ma hoiaks enamus "prügi" alles lootuses, et ehk annab sellest veel midagi teha. Kui me Reinuga kokku saime, siis tahtis ta alalõpmata igasugu minu jaoks kasulikku kraami (nt purgid, potsikud, katki läinud jalanõud jne) minema visata. Nüüd on ta aga juba nii treenitud, et küsib enne minema viskamist alati, et kas ma tahan selle alles jätta :). Iga kord kui ta seda teeb, mul süda sulab.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Nii tore tagasiside! Aitäh, Hanna :)

      See pakkumine enne viskamist tekib tõepoolest aja jooksul. Ja vahel on lausa lust vaadata, mida nad meisterdamise tarbeks pakuvad, eks? :) Ma vahel mõtlen, et kui mul oleks piiramatult ruumi, kas ma tõesti hoiaksin veel rohkem asju alles...

      Kustuta
  3. Mina tegin teadetetahvli vanast jalgratta rattast :)
    http://missestenam.blogspot.com/2015/01/projekt-maja-neljakumne-kolmas-peatukk.html

    Asju, mida mina või mees alles hoiame, on pööningutäis. Õudne, kuna seda pööningut plaanime välja ehitama hakata, aga kuhu siis asjad panna?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Nii tore tegemine, sellest jutustamine ning see pits mõjub õhuliselt ja kaunilt!

      Nende asjade korjamisega vist ongi nii, et mida suurem kogumispind, seda rohkem alles hoitakse. Minu puhul toimib ruumi tekitamisel ainult vanale uue vormi leidmine ja kasutusse võtmine. Ära viskamine ja andmine on ikka päris äärmuslik juhus :)

      Kustuta
  4. Mul on sarnane teadetetahvel plaanis (küll ilma sõelata, aga korgiga) ja see kordgi riidega katmine on hea idee! Selline lahendus meeldib mulle palju rohkem.

    Mis puutub asjade igaks juhuks alles hoidmisse, siis selles olen ma meister. Ühtepidi ikka väga kohutav harjumus. Praegu ma tunnen, et asju on liiga palju ja üritan leiutada süsteemi, kuidas neid nii ladustada, et nad oleksid ka vajadusel leitavad. Mul vist on ka kõige enam just kangajääke. Kui ikka on äge kangas, siis ma ei raatsi seda riideeset ära visata - et kindlasti ma teen sellest midagi :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mulle ka meeldib see korgi riidega katmine - sellisena kaunistab tahvel ruumi ka siis, kui parasjagu midagi küljes ei ripu. Eriti kena (ja korrektse) tulemuse annab, kui sedasi panna ümbriseks pildiraam.

      Kangad on absoluutselt sõltuvust tekitavad! Mina püüan neid hoiustada sedasi läbipaistvates kastides ja riiulites nii, et väikesed jupid eraldi, kvaliteetsemad ja lemmikumad, millest midagi kandmiseks õmmelda, eraldi ning ülejäänud toonide järgi jaotatud. Senimaani on see ülesleidmist oluliselt lihtsustanud :)

      Kustuta
  5. Väga ilus mõte jällegi ja imeilus kangavalik! :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh :) Ma ise selle kangaga algul polnud üldse rahul ja kirusin end, et miks ma küll sellise välja valisin. Samas, kui nüüd asjad küljes, siis juba täitsa loob.

      Kustuta

Postita kommentaar