köögis: rabarberi-leivavorm

Enamus internetipõhiseid retseptikogusid ning ajakirju on viimasel ajal arusaadavalt ülekülvatud kõikvõimalikest rabarberihõrgutistest. Ega ma saa siis kehvem olla! Nii muuseas jäi mu pilk ühel päeval pidama Atsi emalt saadud vanadel ajaleheväljalõigetel, mis olin tõstnud kummutile, et neile parem koht leida. Ühel neist terendas sama varajase tärkaja nimi ning mitu erinevat nõuannet, milleks seda kasutada.


Rabarberi-leivavorm tundus piisavalt kodune, ent samas eksootiline, et see järele proovida. Ja kuigi retsept ise on väga lihtne, siis kirja on ta pandud ometi nii, et oleks mõistatamist: millisesse vormi teha, kui kuumas ahjus küpsetada, süüa piimaga või piimas? Mõtlesin selle siis siia veidi tänapäevasemas keeles ümber kirjutada, sest ehk isutab kellelgi veel säärase magustoidu järele.


500 g rabarberivarsi
250 g poolkuiva rukkileiba
250 ml suhkrut
1,5 tl kaneeli
3 muna
3 spl piima
võid


Puhasta rabarber ning lõika tükkideks. (Mida õhemad tükid, seda paremini küpsevad need läbi.) Pane rabarberitükid võitatud vormi põhja ning puista neile peale pool suhkru kogusest. Riivi leib purutaoliseks. (Mina kasutasin kodus tehtud leiba, kus sees ka seemneid, mis andis hiljem vormile mõnusat maitse- ning tekstuurilisa. Kui kasutada tavalist rukkileiba, siis võib soovi korral juurde hakkida ka näiteks pähkleid või muud sellist.)


Lisa riivitud leivale ülejäänud suhkur ja kaneel ning sega omavahel läbi. (Kaneeli võib panna täiesti julgelt ka rohkem.) Klopi munad piimaga lahti ning sega leivapuru hulka.


Vala leiva segu rabarberitele ning kata vorm ühtlaselt. Kõige peale pane väikeseid võitükikesi. Küpseta 200 kraadi juures 25-30 minutit. Magustoidu pealmine kiht peaks jääma parasjagu krõbe. Rabarberi-leivavorm sobib maiustamiseks nii soojalt kui külmalt ning eriti hea maitseb klaasitäie piima või vaniljejäätisega.



Rabarberi-leivavorm pole tavapärane magustoit, mis kohe kindlasti enamikele inimestele meeldib. Leivasupi mittearmastajad võiksid sellesse ehk veidi skeptilisemalt suhtuda, kuid kindlasti järele proovida. Me kumbki Atsiga pole väga viimase usku, kuid valminud vormi osas olen vähemalt mina leivast tehtud magusa osas ümber mõtlemas. Atsi arvamust ei suutnud ma nii lihtsalt kõikuma lüüa. Veel!

Kommentaarid

  1. Vat, ma olen ka skeptiline leiva, kui komponendina magustoidus osas, aga pean tõdema, et pildid on isuäratavad ja tegelikult tundub täitsa söödav (ja ehk isegi maitsev :D) asi olevat :)

    Saaks nüüd leiba ka kuskilt.. :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ausõna on täitsa söödav :) Aga tegelikult meenutab ta oma olemuselt krõbedikke (crumble) ning võiks teha edukalt ka väikestesse vormidesse. Nii saab piirduda ainult ühe-kahe kogusega ja siis veenduda, kas on ikka piisavalt hea.

      Kustuta
  2. Ats peab ka 7 korda maitsema enne kui ära harjub. :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Eks ta ole! Ma siis ülejäänud kuus korda proovin salaja sööta :D

      Kustuta

Postita kommentaar