köögis: valge šokolaadi vaht lavendli-mustikakastmega

Mis puutub lõhnadesse, siis reeglina valin ma midagi värsket piparmündiga või magusamat kaneeliga. Lavendel pole aga kunagi olnud mu lemmik. Sujuvalt lasen pilgul mööduda neist õrnalt lillakatest toodetest. Nüüd, kui vanemate aias kasvab üks säärane isend, plaanisin asja muuta. Mu ema ütles kunagi minu liiliate vastumeelsuse kohta, et peab õppima elama ka nende asjadega, mis sulle ülemäära ei meeldi. Ma pigem mõtlen, et lihtsam on hakata rohkemaid asju armastama.



Toiduga on mul teadupärast ikka head suhted olnud, seepärast tundus ainuõige leida lavendlilegi taoline vorm. Suviselt kerget vahtu ja tummist marjakastet pole kunagi liiast, ammugi mitte päikeselisel päeval, nagu seda tänane oli.


Valge šokolaadi vaht

200 g valget šokolaadi
1,5 dl kreeka jogurtit
2 munavalget
1 tl vaniljesuhkrut
2 dl vahukoort


Sulata šokolaad veevannil ning lisa seejärel kreeka jogurt. Vahusta ühes nõus munavalged ning teises vahukoor vaniljesuhkruga. Kui šokolaad on jahtunud, sega kõik kolm omavahel ühtlaseks ning pane kaheks tunniks külma.



Lavendli-mustikakaste

300 g mustikaid
peotäis lavendliõisi
200 ml vett
30 g rafineerimata roosuhkrut
pool sidrunit


Eralda lavendliõied vartest ning pane veega potti pooleks tunniks seisma. Lisa mustikad ja suhkur ning lase segul korraks keema tõusta. Seejärel eemalda pott tulelt ning püreesta saumiksriga. Sega kastmesse sidrunimahla vastavalt maitsele. Lase enne serveerimist jahtuda.


Ma poleks ealeski arvanud, et mulle tõsimeeli võiks lavendel meeldida. Aga see magustoit läheb ilmselgelt kordamisele. Kes ihkab oma söögilauale midagi nostalgiliselt marjast ning mahlast, kuid tänu lavendlile pisut teistsugust, võib julgelt järele proovida.


Kommentaarid

  1. Jeerum, kui ilus ja isuäratav see välja näeb! Mul ema pani ka maal lavendli maha, sest mulle see nii meeldib, aga kahjuks pole midagi üles tulnud.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Meil ka siin väikene põõsas alles. Emme muidugi läks ja ostis kolm veel juurde pärast seda, kui magustoidu ideed mainisin :) Eks nad vist meie kliimas veidi pirtsakamad ole. Ei tea, kas turul müüakse?

      Kustuta
  2. Mmm näeb maitsev välja!
    Lavendlid on minu kõige lemmikumad taimed. Nii nende lõhn kui ka kõik muu on mind juba aastaid võlunud. See mis neis lillakates toonides müügikohtades müüakse pole päris lavendliga suur midagi pistmist. Vähemalt värv on ikka täiesti võlts. Mina olen oma lavendlid osalt ise kasvatanud ja osalt ostnud. Suur osa minu lilleaiast ongi lavendlid.Nüüd on nad juba nii harjunud oma kasvukohaga, et külvavad end ise. Külma nad väga ei kardagi pigem liigniiskust ja kauaks seisma jäänud lumesulamisvett. Sügisel ei tohi ka põõsaid tagasi lõigata, sest siis hoiab lumi neid paremini soojas. Usu mind, kui neid armastama hakkad, siis pidama enam ei saa!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Oh, mis väärt teave, aitäh! :) Samas päikesevalgust vist armastavad, eks!?

      Kustuta
    2. Jah nad ei karda kui kaua aega on põud, kuigi siis õitsevad õied kiiremini ära. Samas on nii, et kui suve algus on soe olnud, siis koguvad ennast augustis uuesti ja õitsevad veel ühe korra. Ja kui lumi ei tule ruttu, siis veel oktoobris ja novembris on õied lillad.

      Kustuta
    3. Aitäh vastuse eest! :) Ma nüüd katsun tähelepanelikumalt ise ka seda kõike kõrvalt jälgida.

      Kustuta

Postita kommentaar