hea asi: värsked lilled

Kui keegi peaks millaliganes pidama plaani kinkida mulle mõni potitaim, siis ütlen juba eos, et see on üsna mõttetu tegu. Ükskõik, palju ma ka ei pingutaks, mul õnnestub alatasa mõni isend välja suretada. Erandiks on vast üksik orhidee, mida ma ka kastmisnõudeid eirates ja väetamata olen suutnud siiski paitada nii, et tal nüüdseks kolme aasta jooksul teised uued õied on tulnud. Samas tahaksin ma vägagi mõnega ju veel katsetada, sest näiteks vannitoas võiks meil küll üks pisike potike ilutseda. (Ma olen avatud kõikidele nõuannetele, milline madalakasvuline taim võiks kasvada aknata vannitoas. Ideaalis oleks selleks loomulikult mõni soomuslehik, aga väikese guugeldamise tulemusena selgus, et sukulendid vajavad ohtralt päikesevalgust.)



Seevastu lõikelilledega olen ma saavutanud aga vaherahu. Kindlasti on selle taga minu otsustavam käitumine (vastutustundlik otste kärpimine, vee vahetamine ning muude erinõuannete järgimine), kuid hea tulemuse tagab tegelikult taime värskus. Kellel meist poleks kogemust, et ostetud lilled peavad halvemal juhul vaasis vastu vaid loetud päevad!? Minul on seda pettumust olnud ikka üksjagu. Ja kui on ikka tahtmine kodu lilledega kaunistada ning nende närbumine paneb mõtlema ka suurele rahale, mis on tulnud välja käia, siis on kurbus topeltsuur. Ma tean, et ideaalseim variant oleks korjata isendid oma aiast või metsast, aga kortermajas elades pole see võimalus kuigi aktuaalne.



Nii ma olen siis püüdnud leida endale meelepärast kaupmeest, kes pakuks kohalikku ja hooajalist kaupa, kelle puhul poleks tänu rohketele vahendajatele hind taevasse kergitatud ning kelle kaup oleks ilus ja värske. Minul on jäänud Tallinnas seega sõelale kaks lemmikkohta - Otsa kooli esised tädikesed ning Balti jaama Rohelisel turul paiknev Liiva Aiandustalu putka. Just viimasest on ligi pool aastat minu vaasidesse jõudnud nii tulbid, nartsissid kui lõvilõuad. Neist omakorda viimased on pidanud igal korral vastu lausa kaks nädalat. Mis mulle aga mõlema ostukoha juures eriti meeldib, on müüjad. Nende nakatav positiivsus ja tahe komplekteerida kokku kõige ilusamad lilled panevad alati nende poole tagasi pöörduma.

Öeldakse, et häid asju tuleb ikka jagada. Seepärast pärin teiltki, et milliseid häid lillemüüjaid ja mõistliku hinna eest värsket kaupa olete teie kohanud, millistesse kohtadesse üle Eesti tasub oma jalg tõsta ning kimp kaasa krahmata?

Kommentaarid