sünnipäevaks valmistumine.

Mitmeid kuid tagasi lubasin suure suuga ühele lugejale, et teen väikese kokkuvõtte sellest, kuidas ma mõnda kodust pidu ette valmistan. Kuigi seda oleks ilmselt parem kirjeldada jõulude näitel, mille korraldus pole palju aastate jooksul muutunud, siis oleks ausam lahata vast siiski sünnipäeva. Just viimane toob kokku umbes samasuure seltskonna inimesi, toimub reeglina enda kodus ning ka planeerimine ja teostus jääb vähemate inimeste õlgadele.
Üks asi, mida ma selles postituses ei puuduta, on kutsed. Nii palju kui ma ka ei tahaks neid käsitsi kirjutada ning postiga saata, siis paratamatult on need täiskasvanueas elektroonilised või suulised kutsumised. Ja neis pole miskit erilist.


Ideede kogumine

Minu jaoks algab kõik mõtete kirjapanekust. Ükskõik, palju ma ei teeks mõnes programmis kaustu, ei salvestaks pilte või muud sellist, siis aja jooksul on lemmikmooduseks hoida paber ja pliiats käepärast. Ja aasta alguses märkmiku vahele susatud leht teeb asjaajamise ikka meeldivalt mugavaks küll. Iga hetk, kui näen mõnda huvitavat retsepti või tekib idee kaunistusteks, saab selle üles tähendada. Samasugune jama on alati meenutamisega, et mida ma siis sünnipäevaks saada tahtsin, kui keegi peaks seda pärima. Kuna ma olen ikka seda meelt, et ootan pigem reaalseid kingitusi või ettenähtud otstarbega raha, siis seda enam on ka need ideed hea aja jooksul paberile laduda. Ja kui pikem mõtete kogumine on avatud aastaringselt, siis aktiivsemalt hakkan sellele pöörama tähelepanu kuu enne toimumist.
Egas ma kade pole - kolme erineva kujundusega sünnipäevalehte saab alla laadida siit - mets, rebane, tort



Kaunistused

Tüüpilise naisena (tere, stereotüübid!) kõnetavad mind esmalt ikka värvid ja pudi-padi. See, mis esmapilgul näib tühine, aga minu jaoks loob läbimõeldud sündmuse tunde. Suuremas osas olen ma ka seda meelt, et kaunistusteks ei tasu eraldi väga raha raisata ning nii palju kui võimalik, tuleks kasutada juba olemasolevat. Nii leidsin ma täiesti juhuslikult, et meil on koju siginenud palju metsloomadega totsikuid ja küünlaid ning aina enam leidub siin ka detailides sinakasrohekat tooni. Mõlemad tundusid sügisesele sünnipäevale kohased (kuigi mõttes mõlkus ka KULDNE keskiga), mis siis, et võivad kohati näida lapselikud. Keda ma ikka petan, seda ma ju tegelikult ka olen! Nii läksid käiku talvel ostetud loomatemplid, värvilised paberid, rasvakriidid ning minu lemmikud igas olukorras - jõulutuled! Kaunistuste ettevalmistus algab mul reeglina paar päeva enne tähtpäeva, mil ööune arvelt on tore lõikuda ja kleepida.
Teiste tähtpäevade puhul on kaunistusi veidi rohkem, sest istutakse ühise laua taga ning mulle meeldib, kui ka kohad on sellisel puhul tähistatud.



Aeg ja koht

Vähemalt viimased kümme aastat olen ma pidanud oma sünnipäeva õigel päeval ning alati on siis käidud seenel ning piknikul. Õhtusel ajal olen olnud oma pisikese perega ning käinud väljas söömas või jalutanud mõnele läheduses toimuvale sündmusele. Teisiti ei olnud ka tänavu. Samas otsustasin aga tähistamist pikendada, sest alati on kostunud nurinat, et nii mõnigi tahaks veel ühineda, aga nädala sees pole see hästi korraldatav. Nii sai siis kokku kolm järjestikkust päeva, mil külalised võisid tulla ja minna, millal aga hing ihkas. Teadsin, et sellise vaba graafiku väljapakkumine saab korralduse mõttes olema veidi keerulisem, aga seda huvitavam, eksole! Niiviisi jagunesid külalised meie pisikeses kodus kahe päeva vahel ära ning ruumi jätkus sedasi kõigile rohkem.



Söögilaud

Kolm päeva pidustusi tähendab automaatselt ka põhjalikumat ettevalmistust toidulaua osas. Seda enam, et külalised võivad saabuda ootamatult ning täiesti juhuslikul ajal. Mina lähtusin sel puhul kahest asjast: toidud valmivad kindlateks aegadeks (hommiku-, lõuna- ja õhtusöök) ning võimalikult palju on varem ette tehtav või soojendatav. Retseptidest kasutasin paljusid neid, mida varem proovitud (nt kõrvitsasupp, seenepirukas) ning mõnel määral ka uusi leide. Magusalaud koosnes igal päeval külmkapis valmivatest kookidest ja magustoitudest (nt piparmündi panna cotta) ning mõningast näksimisest (nt pähklivõiküpsised).



Tegevused

Kuigi sünnipäev on heaks võimaluseks lihtsalt koos olla ja üksteise seltskonda nautida, siis mulle meeldib ikkagi ühiselt midagi ka ette võtta. Ju seepärast me tavapäraselt minu oma puhul seenel käimegi. Ja ma ei väsi kordamast, kuidas ma võiksin lõputult mängida erinevaid laua-, äraarvamis- või muid mänge. Seega vajab ettevalmistuse raames kindlasti läbimõtlemist ka tegevuste osa. Uute mängude jaoks (nt aastaarvumäng, sõnade otsimise mäng) on vaja aga sageli ka midagi meisterdada. Tegevuste puhulgi olen ma seda meelt, et miskit spetsiaalselt trükikojas teha lasta tundub tarbetu ning pigem ikka leiutada käepärasemaid ning soodsamaid viise.
Ma olen kuulnud lugusid, kuidas ümmarguste sünnipäevade korraldamine võib maksma minna poolteist tuhat eurot ja rohkemgi. Ma küll väärtustan toredat suurejoonelist tähistamist, kuid mulle tundub, et selle raha eest oleks nii palju muud otstarbekat, mida teha: sisustada kodu, reisida, muudeks asjadeks kõrvale panna. Muidugi ei saa sellisel juhul pakkuda külalistele tantsupõrandat mõne lemmikbändiga, kuid ehk piisab neile kohaletulnutele ka nostalgilistest plaatidest või Youtube'i lõputust valikust.



Kogu sünnipäeva aktiivsem planeerimine võtab minul aega ligikaudu nädala, kuid alati on tunne, et just tund või kaks jääb ikka puudu. Selle arvelt peab lihtsalt enda korda sättimine toimuma kiiremini.
On aga üks asi, mida ma ei paista taipavat kunagi meeles pidada - sünnipäeva jäädvustamine. Tahaks kangesti ju hiljem ka piltide abil meenutusi värskendada. Pean vast lohutama end sellega, et ju on endal niivõrd tore olla, et fotode tegemine ununeb sootuks. Ja eks see mõttega kohalolek ning iga hetke nautimine olegi kõige olulisem. Pole selle jaoks vaja tegelikult midagi muud kui vaid kalleid inimesi.

Kommentaarid

  1. Nii ilus värvigamma :) Ootan ka juba, et uusi pidusid pidada saaks! Avastasin hiljaaegu Helsingist ühe poe mis on äärest ääreni ägedaid asju täis ja kus pidude tarvis ongi kõik värvide järgi jaotatud! Mina küll, olgem ausad, lahkusin vaid valge honeycomb paberiga :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh! Mis pood see on, ma tahaks ka luusima minna? :) Ja no pidude korraldamine on täielik lõbu, saan su ootusest hästi aru!

      Kustuta
    2. Ma..siis saan öelda kui jälle asju lahti pakin. Praegu ei tule meelde :(

      Kustuta
  2. Sa oled nii tubli! Ma laste jaoks üritan küll rohkem vaeva näha ja sobitada kaunistusi/salvrätte aga enda sünnipäeva jaoks ma ei jaksaks sellist asja küll teha. Mul on muidugi nüüd 4 last ka, kelle sünnipäevasid organiseerida..ja ikka 2 pidu vähemalt...seega 8 korda aastas saab oma ideid realiseerida..:)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ah, mis sa ikka kiidad. Nelja lapse kasvatamise tublidusega ei anna seda võrreldagi! :) Aga seda ma juba tean, et ega sul ideedest puudust ei tule ja millal iganes abi vajad, siis ma olen käpp!

      Kustuta

Postita kommentaar