köögis: kookosmüsli

Nii pea kui linnud hakkavad kõlavamalt laulma, vesi niriseb mööda tänavaääri ning esimesed päikesekiired panevad silmi kissitama, tekib mul tahtmine uuendada toidulaualemmikuid. Rohkema värske kõrvale ilmub märkamatult ka mõni Kreeka jogurti ja müsli kombinatsioon. Viimasega on poes nagu ta on - suurt lemmikut, mis ei sisaldaks kõikvõimalikke lisaaineid ning oleks ka rahakotisõbralik, pole ma suutnud leida. Seepärast tuleb võtta üks müslitegu endal ette. Ja kuigi see pole allpool toodud retsepti puhul just maailma odavaim lõbu, on see imemaitsev ja sisaldab ainult head kraami.


Selle retsepti algidee on pärit paari aasta tagant, kui mitmed mu lähedased otsustasid katsetada paleo-toitumist. Kuigi ma kokkuvõttes sellest viimasest väga midagi ei arva, siis vähemalt selle müslileiu üle olen rõõmus küll. Tegelikult on kogu see valmistamine ääretult lihtne ning igaüks võib lisada veel seemneid jms vastavalt oma maitsele. Mina panen kirja selle versiooni, mis on saanud meie pere lemmikuks.


300 g Kreeka pähkleid
250 g kookoshelbeid
200 g kuivatatud jõhvikaid
100 g kõrvitsaseemneid
3 sl mett
2 sl kookosrasva
1/4 tl soola


Haki või purusta Kreeka pähklid ning sega seemnete, helveste ja soolaga. Sulata kookosrasv ning sega koos meega pähklisegu hulka. Aseta müsli ahjuplaadile ning küpseta 150 kraadi juures u 25 minutit. Lase pannil veidi jahtuda ning sega hulka jõhvikad.

 

Minu lemmikviis on müslit süüa Kreeka jogurti ja värskete või külmutatud marjade-puuviljadega. Väga hästi passib see ka mõne kohupiimase magustoidu peale või vahel on niisama hea paljalt lusikatäis põske pista magusaisu rahuldamiseks.

Kommentaarid