tee ise: vilditud seep

Mul on seepidega mingi kummaline suhe. No loomulikult meeldib mulle, kui käed on puhtad ja hästilõhnavad, aga sama palju meeldib mulle ka see, et kraanikausipealne ei ole igast jama täis. Pumbaga dosaatorid on ilusad, aga koguaeg ei taha neid ka uusi osta ja no täitepakendeid võiks mu meelest müüa hiigelkogustes, et need end ka päriselt õigustaks. Ja siis need tükiseebid - ma lihtsalt armastan neid....poes! Sest olgem ausad, nii pea, kui need alusel kasutust leiavad, muutuvad need mu jaoks ebameeldivalt ligaseks ja pole üldse nii käsi pesema kutsuvad. Kuigi minimalistlik seebitükk sulatab pildil mu südame, siis tegelikkuses on vahel parem, kui see hoopis villaheide sisse keerata. Nii ei ole see käe all lige ega kogu enda alla seebivett. Ja kui mõelda, et vill on ka tuntud oma antibakteriaalsete omaduste poolest, siis polegi vist väga palju põhjuseid enam vaja, et viltima asuda. Võib-olla vaid veel see, et vilditud seep sobib küll imehästi selleaastasesse jõuluvanakotti!


Vaja läheb: seepi, villaheiet, sukka, kaussi, kuuma vett

1. Haruta heiet tokkide küljest lahti ja tõsta kihte nii, et need jookseksid vaheldumisi üksteisega risti. Võid kasutada ühte või mitut värvi korraga. Keera seep heiete sisse nii, et seda poleks väga õhukeselt ega paksult.

2. Aseta seep suka sisse ja tee otsale sõlm peale. Kasta pundar kuuma vette ja hõõru igast küljest. Korda seda u 15-20 minutit või nii kaua, kui seebile on tekkinud kindel ümbris, mis ei loksu. Mida enam seepi kasutad, seda väiksemaks tõmbab ka ümbris.


3. Sõlmi sukk lahti ja eemalda see õrnalt seebi ümbert. Lase seebil kuivada umbes ööpäev.

4. Kaunista seepi pealt nõelviltimistehnikas erinevate kujunditega või kinnitada selle külge riputusaas. Kui tahad seepi kellelegi kinkida, lase sel pärast valmistamist 2 päeva kuivada. 


Seebi viltimise õpetus ilmus 2019. aasta juuni Nipiraamatus.

Kommentaarid