lemmikmaitsed.

Viimastel nädalatel on olnud erinevates seltskondades juttu kohtadest, kus tavapäraselt lõunatatakse. Eelkõige siis maitsetest, mis kipuvad ükskõik, mis tellitava toidu puhul olema ühesugused. Ma olen küll veendunud, et igas köögis leiduvat soola ja pipart kasutades saab vägagi eriilmelisi roogasid, kuid samas tean ka seda, kui menüüs pakutav suuresti maitselt ei erine.

Ma arvan, et see oli kevadel, kui Ats mulle ütles, et ma ei teeks enam kana tavapärasel moel. Või no, et ma ei kasutaks imelikke maitseaineid. Eks ma ikka üritan sellest peale veidi varieerida söögitegemisel, kuid kui vähegi võimalik, lähevad lemmikud ikkagi käiku. Just nimelt lemmikud - piparmünt, kardemon, küüslauk. Ja et nüüd mitte valesti aru saada, siis ma ei kasuta neid kõiki korraga. Lihtsalt kui miski maitseb neist eelpool nimetatu järgi, võib ta suure tõenäosusega osutuda mu lemmikuks.

Et neid kõige meelepärasemaid asju rohkematel viisidel ära kasutada, siis sai nädalavahetusel tehtud piparmündišokolaadiga keeksikesi. Kui aus olla, siis ma pole eriline keekside austaja, aga neid küpsetisi lihtsalt peab armastama!


250 g jahu
150 g suhkrut
2 tl küpsetuspulbrit
0,5 tl söögisoodat

250 ml keefiri
85 ml õli
1 muna

Sega omavahel jahu, suhkur, küpsetuspulber ja söögisooda. Sulata veevannis šokolaad ning sega see keefiri, õli ning munaga. Kalla segud kokku ja vaata, et tulemus jääks ühtlane. Tõsta tainas lusikaga vormidesse või paberitesse. Küpseta 200 kraadi juures 15 minutit või kuni keeksikesed on tumedad ja kohevad.

* Kogusest peaks valmima ligikaudu 35 keeksikest.


Soovi korral võid raputada läbi pitsi peale vaniljesuhkrut.

Kommentaarid