ülejäägid.

Oma emalt olen ma pärinud palju häid ja natuke vähem häid omadusi ning käitumisjooni. Üheks selliseks on massisündmuste ja -algatuste vältimine. Asi ei ole kindlasti mitte selles, et mulle ei meeldiks inimesed või et ma ei usuks ühisesse edasiviivasse jõudu (see viimane kõlas küll nagu mõni eneseabiõpik või ususekt!). Pigem puudub minus kambavaimu tunne ning kui tahan midagi ära teha, siis ei vaja ma selleks teiste kohalolu või suuri loosungeid.


Vahel juhtub aga nii, et pea on täis mõtteid ja nende teokstegemine vajab tähtajalist lüket. Muidu ehk jääkski asjad ainult ideetasandile. Seepärast otsustasin Isetegijas registreerida end koostegemisele "Karbid, purgid, totsikud". Nii tekkis kohustus vabaneda õmblusülejääkidest kunagi kuskil nähtud punumise teel.

Vaja läheb: riideribasid, heegelkonksu, nööri või jämedamat lõnga

Lõika riideülejääkidest 3- või 4-sentimeetrised ribad. Mähi ühega neist kinni ots ning hakka keerutama ümber nööri või lõnga.

Kui oled jõudnud esimese ringijagu kerida, tõmba riba läbi keskme nii, et ots kinnituks selle alla. Too riideriba tagasi kerimata kohani ning iga kahe tiiru järel vii see heegelkonksu abil eelmise ringi alt uuesti läbi.  Nii kinnituvad ringid üksteise külge ja korv saab tihe. Kui üks riba saab otsa, võta uus ning peida vana ots selle alla.
Põhja läbimõõt paras, hakka ehitama servasid - tõmba rida põhja viimase ringiga kohakuti. Kui servad valmis ja soov lõpetada, lõika nöör või lõng katki ning kinnita viimase riideribaga korvi kõige ülemise ääre külge (ikka samal moel kui seni oled teinud). Viimane riideots põimi nii palju mööda servasid alla kui võimalik.

Ja nii lihtne see ongi! Peamine on tegemise ajal vaid jälgida, et korvi ringid oleks üksteise kõrval tihkelt. Mulle hakkas asi niivõrd aga meeldima, ja et riideülejääke ka jätkus, sai valmis kohe kolm erisuuruses korvi.


Kommentaarid

  1. Väga kihvt taaskasutusprojekt. Mul on midagi taolist juba ammu plaanis, aga see tundub nii tüütu ja aeganõudev ettevõtmine, et pole siiani selleni jõudnud. Ehk nüüd ikka võtan ta kätte :)

    VastaKustuta
  2. Ma ka algul arvasin, et nõuab aega, aga tegelikult on käkitegu :) Läheb kiiresti ja kerge teha ka. Ning mis kõige parem - hea tunne, et riideribad leiavad kasutust!

    VastaKustuta

Postita kommentaar