hambad irevil.

Kui ma elaks soojemas kliimas, siis ma kasvataks kindlasti sidruneid, nii enda vajadustele vastavas koguses. Ma teaks täpselt, milline on mu lemmiksort, millises olekus on neid kõige parem korjata ja mul oleks oma väike salanipp kõige tõhusamaks mahla pressimiseks. Kindlasti suudaks ma oskuslikult sidrunit pea igas toidus kasutada. Võib-olla ma isegi ajaviiteks üritaksin leida kaht üksteisele väga sarnast vilja.


Seni kuni Eestis ma sidruneid ei kasvata, tuleb asi aga teisiti lahendada. Pelgalt mõtlemisest suhu tekkiv hapu maitse ja vitamiine nõudev saabuv periood siinses kliimas lihtsalt kisendavad sidrunikreemi järele.


250 ml sidrunimahla (= u 4 sidrunit)
350 g suhkrut
4 munakollast
250 g võid
2 tl riivitud sidrunikoort
tl otsatäis soola

Vispelda omavahel munakollased, suhkur, sidrunikoor ja sool kuni tekib paksem heledat värvi segu. Sega väikeste koguste kaupa juurde sidrunimahl. Vala segu paksupõhjalisse potti ning kuumuta keskmisest kõrgemal temperatuuril. Jälgi, et segu ei läheks keema, kuid pakseneks. Tõsta pott tulelt ning kurna segu läbi sõela. Sega võitükid ükshaaval kreemi hulka. Enne iga lisamist veendu, et eelmine tükk oleks sulanud ning segunenud kreemiga. Lõpuks sega kreem korralikult veelkord läbi.

* Ära võiga koonerda, see aitab luua mõnusalt siidise ja parajalt paksu kreemi.


Minul valmis kasutatud kogustest 5-6 dl head määret, mis säilib hästi õhukindlas anumas, nii umbes 1-2 nädalat. Sidrunikreem on väga hea ärataja (pane seda millele tahes, kas või kanalihale!) ja nagu mu töökaaslane ütleks, siis ajab hambad mõnusalt irevile!

Kommentaarid

  1. Oli tõesti mõnusa maitsega ja aitäh sulle, et pakkusid!Ootan juba järgmist korda.

    VastaKustuta

Postita kommentaar