ideid munadepühadeks.

Üldiselt on asjad ikkagi nii, et mulle meeldib kangesti igaks tähtpäevaks midagi uut välja mõelda. Ja ega tänavune pole selles suhtes teistsugune. Samas tundub mulle, et siia vihikusse on kogunenud aastate jooksul juba nii mõndagi, mida annaks ka omavahel punti siduda. Aga eks lemmiktegevused, maitsed ja kaunistused kanduvadki ju aastast aastasse edasi. Lisaks olen ma alati olnud seda meelt, et hea planeerimise korral on edasine juba köömes. Nii võikski selline ideede koondamine aidata kompaktsemalt kaasa pühadeks valmistumisel või pakkuda veel mõne viimase hetke ettevõtmise.


Seinale ja mööda tuba laiali


Üks esimesi asju, mille ma tavaliselt tähtpäevade puhul ette võtan, on seinakaunistuste tegemine. Tavaliselt on need piisavalt suured ja silmatorkavad, et tekitada juba ettevalmistuste etapis pühadeootuse tunnet - nii sünnivad ka kõik teised ideed mõnevõrra kiiremini ja valutumalt. Ühed mu lemmikud on kindlasti olnud munakarpidest tehtud lilled (hea küll, need konkreetsed olid valmistatud eelmisel aastal emadepäevaks, kuid sobivad ka teiste kevadel olevate pühade puhul) ja mustikavartest valminud jänes


Seinale saab kerge vaevaga riputada ka linnukesi, kui kangariba või paela abil ühendada kaks puupulka ning paari pistega mõni tegelane sinna istuma kinnitada. Nagu üleval olevalt pildilt näha võib, siis ühel hetkel läksin ma lindude õmblemisega veidi hoogu. Lõpptulemusena leidsid enamus neist tee mõne põnni mänguasjade hulka, kuid vahepealsel hoiustamisel sobitusid need hiiglama hästi ka munadepühade puhul korvi panemiseks. Miniatuurseid linde võiks aga sättida ka pidulauale või taldrikusse koos nimesildiga.


Lauakaunistused


Neile, kes siin pikemat aega käinud lugemas, ei tule üllatusena, et mulle meeldib teha kangesti kohasilte. Ka siis, kui seltskonnas on ikka ja jälle need 10-15 kõige lähemat inimest, kellel ilmselgelt ei teki probleeme omale koha valimisel ning kes omavahel alati millestki jutustada oskavad. Mulle lihtsalt meeldib, et taldrikusse asetatud nimed teevad inimesele tema koha personaalsemaks ning vahel on tore jätta sedasi ka väikeseid teateid. 


Taldrikusse või lauale asetatud kaunistused on minul tavaliselt tehtud ammu alles olnud paberi, paela ja muudest juppidest. Neile saab läheneda fantaasiarikkalt ning võtta kasutusse kõike looduses leiduvat või suisa munakarpe, mida munadepühadel kipub rohkesti kogunema. 


Koogikaunistused


Minu teiseks suureks lemmikuks on kookide kaunistamine. Mõnele võib see tunduda naeruväärselt lihtne tegevus, kuid mu meelest on ääretult raske saavutada tasakaalus ja maitsekat tulemust. Kas kasutada midagi söödavat ja kuidas sel juhul tekstuurid omavahel sobiksid? Või teha midagi, mis leiab kiiresti koha taldrikuäärel ning mida heal juhul veel korra või kaks kasutada? Ideaalis kaldun ma esimese variandi poole ning sageli leiavad tee koogile kannikesed või muu magus, millest munadepühadel võiks kokku saada näiteks linnupesa. 


Tegevused


Lihavõtete ajal ei saa loomulikult üle ega ümber munadest. Mulle meeldivad tohutult need marmorefektiga munad, mida internetist piltidelt leida võib. Samas olen leidnud ainult variante, milles saavutatakse tulemus küünelakkide, habemeajamisvahu ja muu sellise abil, mille kasutamine tekitab mus veidi kõhedust. Meil on ikka peres kombeks, et pühadeks värvitud munad saavad mingil kujul toiduks ära tarvitatud. Seepärast tunnen võõpamisel suuremat kindlustunnet, kui tean, et võimaliku kooreprao vahelt ei imbu sisse midagi mürgist. Nii on olen saanud ühed lemmikumad kirjud tulemused sinililledesse mässimisest või siidiga värvimisest. Ühevärvilistest on aga mu südame võitnud punase kapsa ja kurkumaga toonimine ning nende segamine.


Eelmisel aasta katsetasime ka tubases keskkonnas munade veeretamist, omal moel traditsiooni tõlgendades. See oli piisavalt meeleolukas, et sel aastal kindlasti korrata!

Hea oli käia läbi seda oma lemmikutega teekonda, kuid miski minus ikka veel otsib, mida uut saabuva tähtpäeva puhul ette võtta. Seepärast küsingi, millised on teile meelepäraseimad kaunistused ja tegevused, milleta munadepühasid ette ei kujutaks?

Kommentaarid