otsing.

Sattusin üle pika aja vaatama oma ajaveebi statistikat ning viimase kuuga on üheks otsitumaks märksõnaks, mis siia inimesi kokku toonud, olnud "pajalapid". See tuletas mulle meelde, et kodus olevad on totaalselt jubedas seisus, ühesõnaga oma aja ära teeninud. Esimesed, mis ma kunagi tegin, said ära kingitud. Eks ta ikka nii ole, et endale kuidagi koju miskit seisma ei tavatse jääda. Vaja viga parandada!

Tegelikult oli mul üks mõte peas hakanud idanema juba varem, kuid see nõudis vanu pükse. Teadagi, et mina mingi püksikandja pole, mistõttu oma sahtlites sobramine sai välistatud. Nädalavahetusel sain Pärnus sõbrannadelt teada, kuidas enamik neist oma meeste garderoobides harvendustöid teevad. Sellal, kui pilgud eemal, laotakse kõik vanad ja naiste meelest sobimatud kottidesse ning viiakse äraandmiseks või prügikasti. Küll oleks nüüd tarvis selliseid kotte tuhlata, sest Atsi asjadest on mul võimatu miskit välja praakida. Ta näeks kohe, kui puudu kasvõi asi, mida mina pole kõikide nende aastate jooksul teda kandmas näinud :)
Muud üle ei jäänud, kui tuli otse küsida: "Ats, kuule, ega sul pole mingeid vanu pükse, mida sa lubaks mul lõikuda?" Esimene vastus oli muidugi, et ei ole (no eks ma küsisin ka suhteliselt vastu ööd). Täna siis ikka lõpuks otsis mulle ühed väga kantud välja, ise kahtlustades, et ju mul ikka on pigem mingi tagamõte, et ta oma kulunud asju enam ei kannaks...

Eks see pigem lisaboonus ole, et saab väsinutest lahti ja kapis ruumi juurde, kuid antud juhul olid siiski eesmärgiks pajalapid.

Vaja läheb taskutega pükse või seelikut, tugevat kangast, paela ja viltriiet. Vali sobiv suurus ja kujund, millised soovid pajalapid teha. Ühe pajalapi jaoks tuleb lõigata välja antud kujund nii taskust, kangast kui viltriidest.

Aseta kangad üksteise peale paremad pooled vastamisi. Viltriide võib paigutada valikuliselt ühele poolele. Lõika paelast välja sobiva pikkusega jupp ning kinnita paari pistega kahe kanga vahele, otsad servapoole. Traagelda üksteise peal asetsevad lapid äärtest kokku.

Traagelduste järgi õmmeldes vaata, et ühele küljele jääks piisav ava lapi teistpidu keeramiseks. Seejärel lõika vildiriide ääred võimalikult õmbluste lähedalt ära. Ava koha peale võid teha veidi sügavama sisselõike. Edasi keera pajalapp õigetpidi ning traagelda augu koht kinni. Masinaga üle õmmeldes, võid ääristada kõik servad, et lapp hakkaks paremini hoidma ning pael hoiaks tugevamini.



Kommentaarid